Jednostka taka ja przekładnia planetarna wykorzystywana jest w różnych gałęziach przemysłu. Jej popularność wynika przede wszystkim z zalet jakie niesie montowanie w aplikacjach. Jakie to dokładnie zalety i z czego wynikają?
Dopasowanie przekładni planetarnej do aplikacji
By przejść do zalet jakie niesie wykorzystanie przekładni planetarnej należy najpierw zapoznać się z zasadami doboru do konkretnej aplikacji. Z tego poniekąd wynika popularność tej jednostki. Chodzi bowiem o fakt, że jej budowa jest uzależniona od mocy, która ma być przenoszona. Dzięki możliwością modyfikacji przekładnia planetarna jest bardzo uniwersalna i może być wszechstronnie wykorzystywana. Jak wygląda jej budowa? Mowa tutaj o dwóch kołach zębatych, z których jedno posiada uzębienie zewnętrzne, a drugie wewnętrzne. Odpowiednio nazywane są one słonecznym i pierścieniowym. Trzeba wiedzieć, że między nimi poruszają się mniejsze koła zwane planetarnymi. Te obracają się wokół własnej osi, a wszystkie razem wokół osi całego mechanizmu. Ich ilość ściśle uzależniona jest od tego jak duża moc jest do przeniesienia. Należy więc poświęcić sporo uwagi, by zaprojektować lub wykorzystać odpowiednią przekładnię.
Przekładnia planetarna – zalety
Przekładnia planetarna, która została właściwie dopasowana do potrzeb aplikacji będzie działała bardzo wydajnie. Przy stosunkowo małym gabarycie będzie przenosiła moc nawet z silników o bardzo dużej mocy. Przy tym będzie zachowywała małe luzy i cichą pracę. Trzeba wiedzieć, że przekładnia np. od https://motovario.com.pl/przekladnie-planetarne-seria-pg posiada niemal nieograniczone możliwości dzięki połączeniu kilku stopni planetarnych. Przekładnia planetarna może być także wykorzystywana jako przekładnia nadrzędna. Zapominać nie można o jeszcze jednej istotnej zalecie, a mianowicie o rozkładzie obciążenia na kilka przekładni planetarnych. Czytając o tych zaletach już nikt nie powinien mieć wątpliwości, co do tego, że przekładnia planetarna to naprawdę bardzo dobra jednostka, którą warto zamontować w swojej aplikacji.